Nieuwsbrief van 21 juli 2021

Beste golfleden,

Het is feest

Al zijn er m.b.t. corona opnieuw wat beperkingen de mondkapjes mogen nog steeds af en hole 19 is weer open en dat met een super lekker nieuw menu ! We verzoeken iedereen wel dringend om je aan de basisregel van 1.5 meter afstand te houden. Ook op het terras en in hole 19 blijft gelden houdt 1,5 meter afstand.

En vooral niet te vergeten; handen wassen en ben je ziek, blijf thuis.

Van de voorzitter:

De eerste maanden van de nieuwe bestuurssamenstelling heeft in het teken gestaan van, overdracht, onderzoek en verkenning. Wat ik in die periode heb bemerkt, is het grote enthousiasme en de gedrevenheid van onze vrijwilligers. Hetzij via ad hoc hand en spandiensten of via de diverse commissies. Het bestuur waardeert de inzet van onze vrijwilligers enorm en beseft dat de vereniging zonder deze vrijwilligers geen vereniging zou zijn. Heel erg bedankt daarvoor. Ook wil ik het “oude bestuur” danken voor de warme overdracht.

De Activiteiten Commissie en de Regel & Handicapcommissie zijn weer nagenoeg op sterkte. Hans van Hest (voorzitter), Peer Maas en Hans Leermakers vormen nu samen de Regel & Handicap-commissie. Ook bij de Activiteiten Commissie hebben we een nieuw lid, Rob van Dijen,  mogen verwelkomen. Er kunnen zich nog steeds  vrijwilligers voor de Activiteiten Commissie aanmelden bij Rita van der Pas. I.v.m. de verschuiving naar het bestuur zijn ze nog niet op volle sterkte.

Ik hoop dat er een goede basis is gelegd in de vereniging en dat we samen een mooi golfseizoen tegemoet kunnen zien.

Van de AC:

In de maanden juni, juli en augustus spelen we op de zaterdagmiddag de zomertoer.

Vanaf 12:00 uur de 18 holes en aansluitend rond ongeveer 15.00 uur

de 9 holes. Een half uur voor de starttijd moet je aangemeld zijn zodat we zeker weten dat iedereen aanwezig is.

De spelvorm over deze 9 en 18 holes wedstrijd is stableford. Dit is een competitie over totaal 13 weken waarbij de beste 10 wedstrijden mee tellen voor de eindstand. De kosten van deze competitie zijn € 2.- p.p. per keer dat men meespeelt.

Inmiddels zijn we al weer op de helft van deze competities.  Er wordt elke week flink gestreden en ieder speelt wat hij waard is. Zo langzaamaan beginnen de mogelijke winnaars in het zicht te komen.

Even voor de statistieken Er zijn bij de 18 holes tot nu toe al 194 kaarten gelopen en bij de 9 holes 130. Dit is een record aantal deelnemers in de geschiedenis van de zomertoer.

Heb je nog nooit meegespeeld ?? Doen !!

Je bent niet verplicht om met alle wedstrijden mee te spelen alleen heb je dan niet zoveel kans op de eindprijs van de zomercompetitie.

Verdere info betreffende afgifte van de kaarten:

Die worden uitgereikt op het terras bij hole 19. Mocht het regenachtig zijn dan zijn we bij de horeca binnen te vinden.

Inschrijven voor de zomertoer gaat via het ogs, (let op nieuwe leden aanmelding via activiteiten@golfvereniginghetcaves.nl

Op vrijdag ontvang je dan per mail de startlijst.

N.B. Wedstrijdkaarten worden altijd ingevoerd door de wedstrijdleiding en de wedstrijden zijn altijd Qualifying

Van de Baaneigenaar:

Er is een nieuwe manier van betalen in de horeca.

Als u in de horeca komt krijgt u een geplastificeerd nummertje.

Als u afrekent dan graag dit nummer inleveren. Let op, als u met twee personen bent (man en vrouw) maar in verschillende flights loopt dan krijgt u twee nummers. Dan gaarne ook twee nummers inleveren. We hebben nieuw personeel in de horeca rondlopen en het is niet altijd goed bij te houden wie wie is of bij wie iemand hoort. Sommige hebben een andere achternaam maar horen wel bij elkaar. Bent u met drie aan een tafel en u wilt apart betalen, dan krijgt u ook alle drie een eigen nummer.

De vervolglessen, 10 aaneengesloten weken van 50 minuten per les op b.v. de woensdag, gaan weer van start zij worden gegeven door Erwin Jansen. De start datums zijn:

Dinsdag 17 augustus van 15 uur tot 16 uur.

Woensdag 18 augustus van 18 uur tot 19 uur.

Donderdag 19 augustus van 11 uur tot 12 uur.

Vrijdag 20 augustus van 10 uur tot 11 uur.

Zaterdag 21 augustus van 09 uur tot 10 uur.

Zondag 22 augustus van 10 uur tot 11 uur.

Bij vier deelnemers gaan de lessen door.

10 weken les voor € 110,00.

Opgeven kan via Wilmy; info@hetcaves.nl

Kent u nog iemand in uw omgeving die wil beginnen met golfen?

Dinsdag 17 augustus of donderdag 19 augustus start er weer een cursus. Andere dagen kunnen ook als daar 5 personen voor zijn.

Winnaar logo wedstrijd.

Inmiddels is de prijs voor het winnende nieuwe club logo uitgereikt aan Marc de Vries.

(Deze foto is met toestemming geplaatst)

Ook een shirt met Logo

U kunt dit shirt met het mooie nieuwe logo van onze club privé bestellen bij Rita van der Pas met opgave van maat en kleur.

De kosten voor het shirt zijn € 24.50 en het is verkrijgbaar in verschillende kleuren. Het logo kan worden aangepast n.a.v. de kleur van het shirt, anders zijn de letters, b.v. bij blauw, niet goed zichtbaar.

Wereld Handicap Systeem (WHS) wijze van invoeren etc.

De Chronogolf app heb je nodig voor het reserveren van de baan.

De Golf.nl app is voor het invoeren van de qualifying kaarten. Let er even op of je marker ook al in dit systeem staat i.v.m. het goedkeuren van de kaart.

Voor het inschrijven van de wedstrijden gebruik je zoals vanouds het OGS systeem:        http://portal.onlinegolfsystems.com

Voor nieuwe leden is het zelf inschrijven via het OGS systeem helaas (nog) niet mogelijk. Dus mocht dat voor u gelden meld u dan s.v.p. voor de wedstrijden aan via:

activiteiten@golfvereniginghetcaves.nl

Mocht je hulp nodig hebben met het invoeren van de kaarten neem dan s.v.p. even contact op met iemand van de Regel & Handicap Commissie of van de Activiteiten Commissie.

Zin om lid te zijn van een leuke club:

Bij de Activiteiten Commissie kunnen we nog steeds mensen gebruiken !

Wist U dat:

Namens bestuur en commissies van Golfvereniging het Caves weer veel speelplezier!